شما در حال مشاهده نسخه موبایل وبلاگ

سایت سرگرمی

هستید، برای مشاهده نسخه اصلی [اینجا] کلیک کنید.

اینستاگرام را بیشتر بشناسید

شبکه اجتماعی اینستاگرام

اینستاگرام یکی از شبکه های اجتماعی محبوب در جهان است که امکان اشترک گذاری عکس و فیلم را برای کاربران فراهم کرده است. این شبکه اجتماعی به سرعت جای خود را در ایران نیز پیدا کرد. در این مطلب می خواهیم با این شبکه اجتماعی آشنا شویم. در اینستاگرام شما می توانید تصاویر و فیلم های خود را با سایر دوستان به اشتراک بگذارید. جالب اینجاست که می توانید بر روی تصاویر خود افکت های زیبایی نیز قرار دهید. توجه کنید که پروفایل شما در حالت عادی به صورت عمومی است و این به معنی آن است که همگان می توانند عکس های شما را ببینند. اگر می خواهید این امکان را محدود کنید باید از طریق تنظیمات اینستاگرام ، آن را از حالت عمومی خارج کنید اینستاگرام نمونه بارز «شکست مقدمه‌ی پیروزی» است! کوین سیستروم و مایک کرایگر به عنوان خالقان اینستاگرام، در ابتدا اپلیکیشنی به نام Burbn ساخته بودند که یک شبکه اجتماعی مبتنی بر موقعیت مکانی بود. این اپلیکیشن در نهایت توانست فقط ۱۰۰۰ کاربر بدست بیاورد و این یک شکست برای سیستروم و کرایگر بود! اما این دو هم‌دانشگاهی قدیمی دست از کار نکشیدند و تصمیم به گسترش ایده‌هایشان گرفتند تا سرانجام در اکتبر ۲۰۱۰، اینستاگرام در قالب یک اپلیکیشن IOS عرضه شد. در ششم ماه فوریه سال ۲۰۱۰ برای نخستین بار به صورت رسمی برنامه اینستاگرام برای سیستم عامل آی‌اواس در اپ استور منتشر شد. در تاریخ سوم ماه آوریل سال ۲۰۱۲ نسخه اندروید برنامه اینستاگرام منتشر شد و در کمتر از یک روز، بیش از یک میلیون بار بارگیری شد. سرانجام در ماه نوامبر سال ۲۰۱۲ نسخه وب اینستاگرام منتشر شد و دسترسی افراد برای نسخه وب از راه مرورگر امکان‌پذیر شد. هرچند نسخه وب آن نسبت به نسخه‌های آی‌اواس و اندروید محدودیت‌هایی داشت. در سال ۲۰۱۴ نیز نسخه ویندوز موبایل برنامه اینستاگرام به صورت همگانی منتشر شد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده مشخص شده است که تاثیر منفی اینستاگرام بیشترین تاثیر را بر دختران جوان داشته و منجر به افزایش استرس و نارضایتی آنها از شرایط فیزیکی خود شده است. در گزارش منتشر شده توسط CNN بر اساس نتایج این تحقیقات آمده است اینستاگرام احساسی را در کاربران ایجاد می کند که فیزیک بدنی آنها مناسب نیست و باعث می شود آنها تلاش کنند به شیوه های مختلف که بعضی از آنها برای سلامت بدن مضر هستند به دنبال ایجاد تغییر باشند. کاهش زمان خواب، اذیت و آزار اینترنتی و کاهش اعتماد به نفس از دیگر موارد مورد توجه در این گزارش هستند.


تقریبا ۲۰ درصد از کاربران شبکه های اجتماعی حتی پس از آنکه در میانه های شب از خواب برمی خیزند نیز به دنبال چک کردن حساب های خود هستند و این کار به نوبه خود باعث کاهش توانایی تمرکز آنها و خستگی در طول روز می گردد. با این حال همه نکات هم منفی نیستند. تقریبا ۷۰ درصد کاربران عنوان کرده اند در شرایط دشوار و در زمان مشکلات حمایت هایی را از دوستان خود در شبکه های اجتماعی دریافت کرده اند و توانایی آنها در حفظ دوستان مجازی خود بیشتر از توانایی در برقراری ارتباط با دوستان دنیای واقعی بوده است.

چگونه از اینستاگرام استفاده کنیم اپلیکیشن اینستاگرام به طور ویژه و به صورت رایگان برای استفاده در دستگاه‌ها و گوشی‌های هوشمند اندروید و ios در دسترس است. همچنین کاربران می‌توانند از طریق رایانه یا کامپیوتر به حساب کاربری خود دسترسی داشته باشند، با این تفاوت که ارسال عکس و فیلم از این طریق امکان پذیر نیست و تنها با کمک گوشی‌های هوشمند می‌تواند تصاویر را آپلود و به اشتراک گذاشت. مراحل غیر فعال کردن یا دی اکتیو اینستاگرام قبل از شروع باید این موضوع را متذکر شویم که انجام عمل دی اکتیو کردن اکانت اینستاگرام تنها از طریق وب سایت اینستاگرام انجام می شود و این امکان از طریق اپلیکیشن آن امکان پذیر نیست. مرحله ۱- ابتدا وارد سایت اینستاگرام شوید و نام کاربری و کلمه عبور خود را وارد کنید.ازطریق لینک زیر وارد شوید. مرحله ۲- بعد از ورود روی آیکن آدمک در سمت راست بالای صفحه کلیک کنید تا وارد صفحه مشخصات شخصی خود شوید. در انتهای این صفحه گزینه ای با عنوان Temporarily disable my account وجود دارد روی این گزینه کلیک کنید .

تفریحاتی که می توان برای گذراندن ساعات فراغت انجام داد

تفریح در پارک


انجام تفریح و گذراندن اوقات خوش در بین این همه مشغله کاری یکی از نیاز های افراد در هرکجای دنیا می باشد.گزینه های زیادی برای افراد وجود دارد تا بتوانند ساعتی خوش را در کنار خانواده خود سپری کنند در زیر به معرفی برخی از این تفریحات می پردازیم.

تفریح آخر هفته در پارک


پارک ها گزینه مناسبی برای افراد هستند تا آخر هفته خود را در آن بگذرانند. اهالی پایتخت گزینه های زیادی برای انتخاب پارک دارند در تهران پارک ها و بوستان های زیادی وجود دارد. در زیر به معرفی چند پارک تهران می پردازیم :

پارک ساعی

بوستان ساعی یکی از با شکوه ترین، جذاب ترین و قدیمی ترین پارک های شهر تهران است.این پارک در منطقه ۶ واقع در خیابان ولیعصر ساخته و تاسیس شده است که وسعت آن به ۱۲ هکتار می رسد.درختکاری این بوستان در ابتدا توسط مهندس کریم ساعی در سال ۱۳۲۴ انجام شد و سپس طراحی آن را استاد حسن محجوبی در سال ۱۳۴۲ برعهده گرفت. کار ساخت این پارک از سال ۱۳۴۲ آغاز شد و در نهایت در سال ۱۳۵۲ تکمیل و به پایان رسید. از جمله جاهای دیدنی این پارک تهران می توان به حیات وحش حیوانات، پیست اسکیت، زمین بازی، برکۀ زیبا ی آن و فرهنگسرای بانو اشاره کرد.

پارک ملت

بوستان ملت با مساحتی در حدود ۳۴ هکتار یکی از پارک های بزرگ و دیدنی منطقۀ ۳ استان تهران می باشد. این پارک از شرق به خیابان ولیعصر، از جنوب به بزرگ راه نیایش، از غرب به مجموعۀ ورزشی انقلاب و از شمال به ساختمان مرکزی صدا و سیما محدود می شود. ساخت پارک ملت از سال ۱۳۴۵ به دستور فرح همسر محمد رضا شاه پهلوی آغاز شد و پارک شاهنشاهی نام گرفت و پس از انقلاب نام پارک ملت را برای آن انتخاب کردند. دریاچۀ مصنوعی، مجسمۀ مادر، مجسمۀ امیر کبیر، آبنمای پله ای، سینما چهار بعدی، قطار دودی، فضای بازی کودکان و باغ وحش از جمله جاهای دیدنی این بوستان می باشد.

پارک لاله

بوستان لاله یکی از زیباترین پارک های تهران است. این پارک در منطقۀ ۶ در محلۀ امیر آباد واقع شده و با مساحت ۳۵ هکتار در سال ۱۳۴۵ توسط محمد رضا شاه پهلوی تأسیس شد. این پارک از جنوب به بلوار کشاورز، از شمال به خیابان فاطمی، از غرب به خیابان کارگر شمالی، از شرق به خیابان حجاب محدود می شود.از امکانات پارک لاله می توان به میز شطرنج، زمین بسکتبال، والیبال وفوتبال، یک سالن ورزشی، پیست دوچرخۀ سواری، باشگاه اسکیت، مسجد، بوفه و کتابخانه اشاره کرد

خواندن رمان

یکی دیگر از سرگرمی های افراد خواندن رمان است در زیر به معرفی چند رمان ایرانی می پردازیم

رمان جای خال سلوچ

داستان درباره زنی سخت کوش و زحمت کش به نام مرگان است، شوهرش سلوچ که یک مقنی کار است به دلیل بیکاری و شرمندگی نزد همسر و فرزندان، خانه را ترک می کند، آنها زندگی سختی داشته و از فقر غذایی رنج می برند.مرگان برای تأمین مخارج خانه به کارهایی نظیر سفید کاری خانه ها می پردازد

کتاب زن زیادی

داستان از زبان زنی مطلقه روایت می شود که خودش شخصیت اصلی کتاب است، او زنی فقیر و بی سواد بوده و به اجبار با مردی که ادعای خداپرستی داشته ازدواج می کند و به خاطر فقر مالی خانواده اش مجبور است رفتار های بد مادر شوهر و بی اعتنایی های شوهرش را تحمل کند.

بعداز مدتی شوهر زن تصمیم می گیرد تا زنش را به خانه مادرش برگرداند

خرید یکی از تفریحات بانوان

.

اما تفریح دیگر خصوصا برای خانم ها می تواند خرید باشد. گردش در مراکز خرید شاید یکی از لذت بخش ترین تفریحات برای برخی افراد باشد. در زیر چند مرکز خرید تهران را معرفی می کنیم

مرکز خرید تندیس

یکی از معروفترین و مدرن ترین مجتمع های تجاری در شمال پایتخت مرکز خرید تندیس می باشد. این مرکز خرید در ۹ طبقه بنا شده است که چهار طبقۀ آن تجاری و ۵ طبقه آن اداری است. از امکانات پاساژ تندیس می توان به پله برقی، ۵ طبقه پارکینگ، آسانسور، سرویس بهداشتی و دو رستوران زیبا و بزرگ به نام های اردک آبی و الیزه اشاره کرد. بیشتر واحد های تجاری این پاساژ را پوشاک تشکیل می دهد، همچنین اجناسی مانند عینک، کیف و کفش، شال و روسری، عطر و بدلیجات نیز در این مرکز خرید به فروش می رسد.

مرکز خرید پالادیوم

یکی از باشکوه ترین و مشهور ترین فروشگاه های تهران در منطقه زعفرانیه مرکز خرید پالادیوم است. این مرکز خرید با مساحت ۱۰۰۰۰ متر مربع سال ۱۳۹۳ در چند ضلع ساخته شد؛ ضلع جنوبی آن از سیزده طبقه، ضلع شمالی از یازده طبقه و شش طبقه هم زیر همکف قرار دارد. این مجتمع از ۱۵۰ واحد تجاری و۱۵۰ واحد اداری تشکیل شده است، که یک مجموعۀ کامل برای خرید انواع کیف و کفش، لوازم آرایشی، جواهرات، لوازم دکوراسیون، انواع پوشاک زنانه و مردانه، ساعت و لوازم بهداشتی و…. می باشد. این مرکز خرید از امکاناتی نظیر سالن بدن سازی، کلینیک پوست و زیبایی، داروخانه، استخر و سونا، کارواش، سرویس بهداشتی، سوپر مارکت و….. برخوردار است

.


گریم هندی بازیگر ایرانی در یک سریال/ ناصر نصیر، پزشک «حکایت‌های کمال» شد

به گزارش سینماخبر سریال «حکایت‌های کمال» به کارگردانی قدرت الله صلح‌میرزایی و تهیه کنندگی محسن شایانفر، همچنان مراحل تصویربرداری را در شهرک غزالی سپری می‌کند. امروز سه شنبه، گروه بخشی از سکانس‌های مربوط به خیمه شب بازی را جلوی دوربین می‌برند.

تاکنون بیش از ۸۰ درصد سریال تصویربرداری شده است و تدوین سریال به طور همزمان توسط شادی شایانفر در حال انجام است. رامین ناصر نصیر در نقش دکتر هندی به گروه بازیگران سریال پیوسته است. این کاراکتر پزشکی هندی تبار است که در ایران مطب زده و مشغول به کار است که در قسمت‌هایی از داستان با دیگر شخصیت‌های اصلی ارتباط پیدا می‌کند. سعید عسگری دیگر بازیگری است که به پروژه پیوسته است و نقش معلم را بازی می‌کند. این دو آخرین بازیگرانی هستند که در فاز نخست به پروژه پیوسته اند. سریال «حکایت‌های کمال» در ۳۱ قسمت توسط سیمافیلم تهیه می‌شود. فاز نخست این سریال برای ۳۱ قسمت نگارش و قسمت‌های دیگر برای فاز دوم در نظر گرفته شده است. محمود پاک نیت، شهره لرستانی، حمید ابراهیمی، محمدرضا شیرخانلو، سولماز غنی، علی مسلمی، شهرام عبدلی، بیژن بنفشه خواه، یوسف صیادی، امیر نوری، فلورنظری، بیتا خردمند، سیروس میمنت، مهرداد ضیایی، مختار سائقی، اکبرسنگی، آرش نوذری، داریوش سلیمی، سعید پیردوست، عباس محبوب، بهشاد مختاری، حسین چنگی، فریده دریامج، تقی زنجانی، حمید صفایی و شهربانو موسوی، به همراه هنرمندان خردسال امیرحسین کافتری، همراز اکبری و محمدحسین بلوکات و جمعی از بازیگران سینما و تئاتر در این سریال بازی دارند. این سریال روایتی از دهه ۴۰ است و اقتباسی از رمانی به همین نام نوشته محمد میرکیانی محسوب می‌شود و قهرمان داستان یک نوجوان به نام کمال است. صلح میرزایی تاکنون سریال‌های «پنجره»، «رخصت» و «دختری به نام آهو» را برای تلویزیون ساخته است. سریال «هست و نیست» جدیدترین سریال محسن شایانفر در حوزه تهیه‌کنندگی هم زمستان گذشته به کارگردانی حسین سهیلی زاده از شبکه دو پخش شد.

منبع :سینما خبر

قابلیت Split-Screen بازی Borderlands 3 دردسر ساز شد

بر اساس گزارش شماری از کاربران کنسول پلی استیشن 4، به نظر می رسد قابلیت Split-Screen بازی Borderlands 3 با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند.

کمتر از دو روز از انتشار نسخه سوم مجموعه پرطرفدار بوردرلندز می گذرد. عنوانی که اگرچه از جوانب مختلف تحول عظیمی در این فرانچایز به وجود نیاورده، اما به لطف برخی از ایده های تحسین آمیز سازندگان، تجربه به مراتب بهتر و مهیج تری را تقدیم بازیکنان می کند و استودیوی گیرباکس با طراحی طنزهای نسبتا جالب و روایت داستان راضی کننده، به خوبی از پس ساخت دنباله این مجموعه برآمده است.

با این حال، به نظر می رسد این اثر در یک سری از بخش ها نظیر قابلیت Split-Screen یا همان تقسیم صفحه نمایش با ایرادات فنی فراوانی روبه‌رو است که این موضوع، بازیکنان زیادی به خصوص کاربران کنسول پلی استیشن 4 را درگیر خود کرده و موج اعتراضات متعددی را به راه انداخته است. به بیان دقیق تر، چند وقتی است که تعداد زیادی از دارندگان PS4 گزارش هایی مبنی بر وجود باگ های آزاردهنده در قابلیت Split-Screen بازی Borderlands 3 منتشر کرده اند که بر اساس ادعای آن ها، گویا بازی در این حالت نه تنها دچار افت فریم شدید شده، بلکه بافت ها و تکسچرهای محیط نیز به خوبی بارگزاری نمی شوند.

طبق این گزارش ها، زمانی که بازیکنان در حالت آفلاین به صورت چندنفره‌ به تجربه بازی پرداخته و صفحه نمایش به چند قسمت تقسیم می شود، ایراداتی همچون افت شدید نرخ فریم، عدم بارگزاری تکسچرها، تاخیر در پاسخ‌دهی به کنترلر، کاهش سرعت باز شدن منو و در نهایت کرش شدن بازی به چشم می خورد که طبیعتا امکان تجربه این اثر در حالت مذکور را برای این افراد غیرممکن کرده است. فراموش نکنید که این مشکل مختص نسخه پلی استیشن 4 بازی است و پی سی بازها بدون هیچ ایراد خاصی قادر به استفاده از قابلیت Split-Screen هستند.

ه گفته وب سایت معروف IGN، شرکت توکی گیمز و استودیوی گیرباکس سافتور از وجود این ایراد ناامید کننده در بازی اطلاع دارند و با همکاری یکدیگر در حال تلاش برای رفع آن هستند. با این حال، سازندگان تاکنون هیچ بیانیه رسمی در این خصوص منتشر نکرده اند و هنوز مشخص نیست که به‌روزرسانی بازی با محوریت حل این مشکلات در چه تاریخی به دست کاربران کنسول پلی استیشن 4 خواهد رسید.

در همین راستا، بد نیست بدانید که شرکت توکی گیمز پیش از عرضه بوردرلندز 3 در سراسر جهان، نسخه آزمایشی این عنوان را به شماری از منتقدان معتبر دنیا ارسال کرد تا امتیازات و نقدهای این اثر در تاریخ انتشار بازی در دسترس بازیکنان قرار گیرد. اما، ماجرا زمانی جالب می شود که نسخه ارسالی مربوط به پلتفرم رایانه شخصی بازی بود و منتقدان قادر به تجربه و بررسی نسخه های کنسولی این عنوان نبودند. حال که مشکلات قابلیت Split-Screen مختص نسخه پلی استیشن 4 بازی است، بسیاری از کاربران مدعی هستند که شرکت توکی گیمز از قبل از وجود این ایراد در بازی مطلع بوده و عمدا از ارسال نسخه کنسولی بازی به منتقدان خودداری کرده تا بازخوردهای منفی در فروش این عنوان تاثیر منفی نگذارد.

شایان ذکر است؛ اثر Borderlands 3 در حال حاضر روی پلتفرم‌ های پلی‌ استیشن 4، ایکس‌ باکس وان و رایانه‌ های شخصی مبتنی بر سیستم عامل ویندوز در دسترس است. به علاوه، این عنوان در آینده نه چندان دور روی پلتفرم استریم محور گوگل استادیا نیز عرضه خواهد شد.

منبع : کلیک

معرفی چند سریال خوب و پر بیننده



گیم آو ترون

وقتی پای بهترین سریال‌ های خارجی تاریخ در میان باشد Game of Thrones همیشه در آن لیست قرار خواهد داشت، این سریال با نمره 9.5 از 10 با رای بیش از 1 میلیون نفر یکی از بهترین سریال های خارجی جهان از نظرسایت Imdb به حساب میاید، باید بگویم شما از یک سریال چه چیزی میخواهید همه آن‌ها را در این سریال پیدا خواهید کرد، سریالی که تاریخ یک جهان را به خوبی وصف خواهد کرد، اعتقادات، فرهنگ و ویژگی های هر هفت قلمرو(این سریال درباره جنگ بین هفت قلمرو میباشد که هر کدام برای پیروزی بر دیگری دست به هرکاری میزنند) به طور کامل به شما نشان داده خواهد شد. بهتر است بدانید که در ابتدا تهیه کنندگان فقط تا دو فصل توانایی ساخت این سریال را داشته اند ولی با فروش باورنکردنی این مجموعه این روند تا 7 فصل ادامه پیدا کرد و در آینده نزدیک شاهد فصل 8 سریال بازی تاج وتخت خواهیم بود.

جهان غرب

اگر به آثار کریستوفر نولان به عنوان شاهکارهای ده جدید میلادی علاقه مند هستید این سریال را از دست ندهید، سریال جهان غرب از بهترین سریال های خارجی در ژانر روانشناختی میباشد و با تم رازآلودی که در محتوای آن وجود دارد ذهن شما را به بازی میگیرد و با به تصویر کشیدن یک داستان ساده با معماهای فراوان که در طول داستان قطعا به دنبال حل آن خواهید بود شما را شوکه خواهد کرد، در زمانی که به تماشای قسمت‌های این سریال مینشینید به میخکوب شدن در برخی صحنه ها عادت خواهید کرد، در طول داستان فیلم به سوال های شما پاسخ داده میشود ولی نه پاسخ کامل که بعد از دیدن هر فصل شما هنوز در برخی چارچوب‌های فیلم به نتیجه گیری نهایی نمیرسید، نکاتی که در مورد این سریال جالب است بدانید این است که اولا یکی از نویسندگان آن جاناتان نولان میباشد که به کمک برادر خود یعنی کریستوفر در بسیاری از فیلم ها همکاری داشته است، دوما این سریال تنها با انتشار یک فصل 10 قسمتی در بین پربیننده ترین و بهترین سریال‌ های خارجی تاریخ قرار گرفت.

افسار گسیخته

افسار گسیخته در لیست بهترین سریال های خارجی شاید پرطرفدارترین باشد و هواداران پرو پاقرصی را پشت خود میبیند که این سریال را بهترین در تاریخ میدانند. در این سریال داستان استاد شیمی را روایت میکند که دارای فرزندی معلول میباشد و برای مخارج خانواده خود مجبور است در کارواش هم کار کند، او به اصول اخلاقی خود پایبند است تا زمانی که میفهمد دچار سرطان ریه شده است و آنجاست که طی اتفاقی به یکباره به تولید شیشه (متا مفتامین) میپردازد تا بعد از مرگ زندگی خوبی برای همسر و فرزندش ساخته باشد و در این راه با شاگرد سابقش همکار میشود، احتمالا بارها اسم این سریال را شنیده اید، ولی تایم سیتی به شما توصیه میکند که اگر عاشق فیلم‌های با مزموم خلاف های خیابانی وتولید مواد مخدر هستید به تماشای این سریال بنشینید که بدون شک در لیست بهترین سریال های خارجی یک اثر متفاوت میباشد.

سریال اتفاقات عجیب

سریال علمی تخیلی اتفاقات عجیب یا چیزهای عجیب یک سریال اینترنتی آمریکایی است که محصول نت فلیکس (شرکت جهانی رسانه سیال و تولید کننده مجموعه های تلویزیونی آمریکایی) بوده و توسط این شرکت تولید و توزیع شده است. فصل اول این سریال هیجان انگیز با هشت اپیزود در سال ۲۰۱۶ (ماه جولای) و فصل دوم آن با ۹ اپیزود در سال ۲۰۱۷ (ماه اکتبر) منتشر شد و با استقبال خوب مخاطبان به یک سریال محبوب در فضای مجازی جهان تبدیل گشت. فصل اول سریال چیزهای عجیب داستان یک پسر نوجوان را در دهه هشتاد میلادی روایت می کند که ناپدید شده است و خانواده و دوستان وی در مسیر پیدا کردن او با اتفاقات و موضوعات عجیبی مواجه می شوند. فصل دوم این سریال نیز پیرامون شخصیت های اصلی داستان که با اتفاقات و چالش های جدیدی رو به هستند می گذرد. برادران رافر که کارگردانی فصل اول سریال را برعهده داشتند، به طور صریح بیان کردند که برای ساخت این سریال از فیلم های اسپیلبرگ و همچنین سریال های «ارواح خبیثه» (poltergeist) و «احمق ها» (The Goonies) الهام گرفته اند. این سریال آمریکایی موفق به دریافت جوایز بسیاری شده است که از جمله آن می توان به شصت و نهمین مراسم امی اشاره داشت که جایزه هفت بخش این مراسم (بهترین تیم بازیگری سریال درام، بهترین فیلم برداری، بهترین تدوین صدا، بهترین صداگذاری، بهترین طراحی و ساخت تیتراژ، بهترین موسیقی متن و بهترین ایده های خلاقانه در فیلم نامه) را از آنِ خود کرده است.

سریال کارآگاه حقیقی

سریال آمریکایی کاراگاه حقیقی در ژانر درام و معمایی، به دست «نیک پیزولاتو» نوشته و ساخته شده است. این مجموعه دارای سه فصل بوده که فصل اول آن از ژانویه ۲۰۱۴ آغاز و در مارس همان سال به پایان رسید.
خلاصه داستان این فصل ۸ قسمتی، در خصوص یک قاتل زنجیره ای بوده که طی چندین سال به طرز عجیبی قربانیان را به قتل رسانده است. متیو مک کانهی و وودی هارلسون در نقش دو کاراگاهی هستند که در این پرونده با یکدیگر همکار می شوند. اولین فصل از این مجموعه که توسط شبکه HBO تولید شده است با استقبال خوبی از سوی مخاطبان و نقد مثبت کارشناسان رو به رو شد. شروع فصل دوم سریال «کاراگاه حقیقی» با حضور سه هنرمند جدید و اصلی همراه بود؛ این فصل نیز با ۸ قسمت از ۲۱ ژوئن ۲۰۱۵ پخش شد. داستان این فصل درباره قتل عجیبی در کالیفرنیا است که به یک توطئه بزرگ تبدیل می شود. همچنین فیلم برداری فصل سوم این مجموعه در فوریه ۲۰۱۸ در آرکانزاس توسط «جری ساولنیر» و «نیک پیزولاتو» شروع شد و از ژانویه ۲۰۱۹ توسط شبکه HBO پخش شد. خلاصه داستان نیز در مورد گم شدن دو کودک در شهر آرکانزاس در سال ۱۹۸۰ می باشد که پرونده آن به کاراگاه «وین هیس» واگذار شده است.

سریال خارجی

دبی و مراکز خرید آن را بهتر بشناسید

ابن بطوطه یکی از مراکز خرید بزرگ دبی است و در خیابان شیخ زاید قرار دارد. اسم این مرکز به یاد جهانگرد معروف، ابن بطوطه گذاشته شده و طراحی آن هم به ۶ بخش تقسیم شده که هر قسمت شیوه معماری جاهایی که ابن بطوطه به آن سفر کرده را نشان می دهد. اینجا ۲۷۵ مغازه و ۵۰ رستوران دارد و از طرفی یکی از ارزان ترین مراکز خرید دبی به شمار می رود.

مرکز خرید مرکاتو در ساحل جاده جمیرا قرار دارد و طراحی متفاوتش آن را به جایی جذاب برای خرید تبدیل کرده است. مرکاتو به زبان ایتالیایی یعنی بازار و با رفتن به آن ظاهر شهرهای مدیترانه را در دوران رنسانس از نزدیک می بینید. این مرکز با اینکه در منطقه مسکونی جمیرا قرار دارد اما هیچ شباهتی به معماری عربی ندارد. در این مرکز می توانید در خیابان های سنگ فرش قدم بزنید و با دیدن پلازاها، کافه ها و صدها مغازه شبی رویایی را برای خود رقم بزنید. فروشگاه های اوت لت برندهای خوب بین المللی با قیمت های استثنایی را در این مرکز خرید خواهید دید. همین اوت لت ها در اکثر مراکز خرید دبی نیز وجود دارند. انواع غذاهای ایتالیایی، بین المللی و عربی را می توانید در تراس مرکز خرید مرکاتو، مهمان رستوران آلفرسکو Alfresco باشید.

اوت لت ها همیشه از ارزان ترین مراکز خرید هر شهرند جایی که می توانید اجناس برند ارزان گیر بیاورید. دبی اوت لت مال، اولین اوت لت در خاورمیانه است و از ۱۲۰۰ برند معتبر دنیا میزبانی می کند. اگر به دنبال تخفیف های باورنکردنی هستید، حتما سری به این مرکز بزنید چون شانس این را دارید تا در ۲۴۰ مغازه آن، اجناسی از کیف و لباس گرفته تا عطر و جواهرات را با ۳۰ تا ۹۰ درصد تخفیف خریداری کنید. بیشتر وسایل این اوت لت قبلا در فروشگاه های اصلی شهر بودند اما چون خریداری نشده اند به این مرکز آورده شدند تا با تخفیف های استثنائی به فروش برسند. اینجا یکی از بهترین مکان های دبی برای خرید سوغاتی های ارزان است کافیست سری به فروشگاه «کاونت گاردن» بزنید تا با دیدن این همه صنایع دستی ارزان شگفت زده شوید. در اینجا به غیر از فروشگاه های متنوع یک مرکز تفریحی فرهنگی هم وجود دارد. این اوت لت در خیابان العین قرار دارد و گنبد سفید آن از دور کاملا مشخص است، برای رسیدن به آن باید در ایستگاه متروی برجمان سوار اتوبوس های شماره ۶۶ و ۶۷ شوید.

به روز ترین مدل های دنیا در این مرکز ارائه می شود پس با رفتن به آن از جدید ترین طراحی های دنیا باخبر می شوید. این مرکز به دو بخش قدیمی و جدید تقسیم شده و برندهای گران آن در بخش قدیمی قرار دارد. حدود ۳۲۰ فروشگاه در اینجا وجود داشته و برای پیدا کردن اجناس با قیمت مناسب تر می توانید به بخش جدید آن بروید. در طبقه سوم، بخش بازی برای بچه ها با یک فواره دو سویه وجود دارد. ایستگاه تاکسی بیرون مرکز آماده سرویس دهی به شما بوده و به جز این، پارکینگی با دسترسی آسان در اختیار خریدارانی که با ماشین به مرکز خرید برجمان می آیند، قرار می گیرد.

باز هم اوت لت و باز هم یک خرید ارزان دیگر! در سپتامبر ۲۰۱۶ اولین فاز اوت لت ویلیج در جبل علی افتتاح شد. اگر عاشق خرید وسایل لوکس ارزان هستید می توانید برای خرید لباس و وسایل دکوراسیون منزل روی این مرکز خرید حساب کنید. بیش از ۱۲۵ برند اجناس خود را در این مرکز خرید ۱۳ هکتاری در معرض فروش گذاشته اند و قرار است که تا پایان ساخت همه فازهای این پروژه تعداد برندهای آن به بیش از ۴۰۰ عدد برسد. طراحی داخلی این مرکز از شهر «سن جیمینیانو» در ناحیه توسکانی ایتالیا که در لیست میراث جهانی یونسکو قرار دارد، مدل سازی شده است. شانس این را دارید تا در مرکز خرید جدید دبی قدم بزنید و غرق فضایی شوید که کاملا از ناحیه توسکان ایتالیا الهام گرفته است. در عین حال می توانید از برندهایی مثل آرمانی و کارولینا تخفیف های استثنائی بگیرید. این مرکز در خیابان جبل علی در روبروی پالم جبل علی و نزدیک اقامتگاه های جاده شیخ زاید و چند قدمی فرودگاه بین المللی المکتوم قرار دارد.

این مرکز خرید در اسکله قرار دارد و با رفتن به آنجا مطمئنا از شیوه برخورد دوستانه کارکنان شگفت زده می شوید. این مرکز ۳۵۰ مغازه دارد که در میان آن ها ۳۳ مغازه مخصوص طلا و جواهرات است پس اگر قصد خرید طلا در دبی را داشته باشید می توانید روی این مرکز حساب کنید. در صورت گرسنگی ۴۰ رستوران با غذاهای متنوع در اختیارتان است.

دبی مال که در نزدیکی برج خلیفه قرار دارد بزرگ ترین مرکز خرید دنیا و یکی از بهترین جاهای دبی برای خرید است. در این مرکز نه تنها ۱۲۰۰ مغازه را برای خرید زیر پا می گذارید بلکه از جاذبه هایی مثل آکواریوم دبی، فواره دبی، پارک موضوعی و … هم دیدن کنید. هر چند خرید در این مرکز کمی گران است اما نمی توان به قصد خرید به دبی رفت و از اینجا دیدن نکرد. این مرکز خرید دارانده بسیاری از جوایز اولین ها در جهان است. به عنوان مثال دبی مال، توانسته است در طی این سال ها عناوین زیر را کسب نماید. در میان مراکز خرید دبی و در سال ۲۰۱۲ دبی مال توانست که رکورد بازدید و خرید از مراکز خرید جهان را بزند. با دیدن پیست اسکی روی یخ این مرکز خرید بسیار تعجب خواهید کرد! در دبی نیز می توانید اسکی روی یخ بازی کنید. حتی اگر این ورزش را نمی دانید، از مربیان اسکی کمک بگیرید.

گردشگری در استانبول

ايا‌صوفيه با آن معماري اعجاب‌انگيزش به مدت ۱۰۰۰ سال كليساي پر‌افتخار امپراتوري روم شرقي بوده و درقرن پانزدهم توسط معمار عثماني، سينان، به مسجدي با‌شكوه تبديل شده كه گنبدي بزرگ به ارتفاع ۵۶ متر دارد و ۳۰ ميليون كاشي طلا در معماري داخلي آن به كار رفته. امروزه هم اين مسجد و موزه به يكي از محبوب‌ترين ديدني‌هاي استانبول براي توريست‌ها تبديل شده. حال‌‌ و‌ هواي بنا توصيف‌نشدني است؛ شكوه امپراتوري بيزانس و عثماني در هم آميخته‌اند و بناي عجيب را به وجود آورده‌اند. اياصوفيه در حال حاضر موزه‌‌ هنر‌هاي اسلامي و مسيحي با نمونه‌هاي خيره‌كننده از موزاييك‌هاي بيزانسي است.

ديدني‌هاي استانبول به تنهايي مي‌توانند يكي از دلايل اصلي سفر به اين شهر پرجاذبه باشند. براي يك سفر كوتاه و نسبتا كم‌هزينه يا حتي زميني، هيچ‌جا بهتر از استانبول نيست؛ شهري ميان آسيا و اروپا و پر از ديدني‌ها و تفريحات رنگارنگ؛ از قصر‌ها و مسجد‌هاي عثماني تا كليسا‌هاي رومي و از جنگل و جزيره و دريا تا حمام‌هاي تاريخي. محبوب‌ترين ديدني‌هاي استانبول براي مسافران، كاخ‌ها، مسجدها، كليساها و قصرهايي است كه قدمت آن‌ها به امپراطوري رومي‌ها، بيزانس و دوره‌ي عثماني‌ها مي‌رسد. يكي از مشهورترين ديدني‌هاي استانبول مسجد سلطان احمد است كه با معماري زيبا و شش مناره‌ي آبي رنگش به مسجد آبي معروف شده. روبروي مسجد سلطان‌احمد، موزه‌ تماشايي ايا صوفيه قرار گرفته كه سرسراي وسيعش، دنيايي از فرهنگ و هنر اسلامي تركيه را در خودش دارد. در بالاي منطقه‌ي سلطان‌احمد و نزديك به شاخ‌طلايي، مدخلي كه بخش قديمي و جديد استانبول را از هم جدا مي‌كند، كاخ توپكاپي است كه نزديك به چهارصد سال مركز سلاطين عثماني بوده و امروز با كلكسيوني از چيني‌ها، جواهرات، لباس‌ها و تخت‌هاي طلاكوب عثماني يكي از ديدني‌هاي استانبول شده و چشم‌انداز زيبايي هم به تنگه‌ي بسفر دارد؛ تنگه‌ بسفر همان تنگه‌اي است كه درياي سياه و مرمره را به هم وصل مي‌كند و استانبول را بين آسيا و اروپا تقسيم كرده. كاخ دولما باغچه نيز در ساحل تنگه‌ بسفر قرار گرفته.

شاهكاري از معمار سينان براي سلطان سليمان كه امروزه به يكي از اصلي‌ترين ديدني‌هاي استانبول تبديل شده است؛ بزرگترين مسجد استانبول كه در قرن ۱۶ ساخته شده و با چهار مناره بالاي گلدن هورن قرار دارد. مقبره‌ سلطان، همسرش خرم و معمار سينان هم در محوطه‌ مسجد واقع شده. اين سازه‌ شاهانه با وجود تزئينات كمتر، همچنان شباهت‌هاي زيادي به اياصوفيه، اثر ديگر اين معمار دارد.

يكي از معروف‌ترين ديدني‌هاي استانبول و شهرت آبي شهر؛ مسجد آبي ۴۰۰ ساله‌اي‌ست كه خود ترك‌ها آن را مسجد سلطان احمد مي‌نامند، اما ميان گردشگران به مسجد آبي مشهور است؛ هم به دليل كاشي‌كاري‌هاي آبي‌اش و هم روايتي قديمي از قايق‌رانان درياي مرمره كه انعكاس آبي دريا روي ديوار‌هاي مسجد شگفت‌زده‌شان مي‌كرده. مسجد آبي، شاهكاري است از آقا ‌محمدِ معمار كه ساخت آن هفت سال طول كشيده و شش مناره‌ باريك آن از بسياري نقاط شهر پيداست.

درياي مرمره داراي نه جزيره‌ كوچك و ديدني معروف به آدالار است كه به تركي يعني جزيره‌ها. هر روز كشتي‌هايي به اين جزيره‌ها رفت و آمد مي‌كنند و در چهار تا از آن‌ها توقف دارند. بزرگترين جزيره آن بيوك‌آدا‌ست كه نماي ويلا‌هاي آن روي شيب تپه‌ها از داخل كشتي پيداست. وسايل نقليه‌ موتوري اينجا ممنوع‌اند و رفت و آمد مثل قرون گذشته با دوچرخه، درشكه و پاي پياده انجام مي‌شود. آدالار يكي از ديدني‌هاي استانبول براي توريست‌ها و ييلاق استانبولي‌ها‌ست و جان مي‌دهد براي چند ساعت دوري از شلوغي شهر و خوردن يك خوراك دريايي تازه.

معرفی چند پارک در تهران

پارک هنرمندان که به نام‌های باغ هنرمندان یا باغ هنر یا بوستان ایرانشهر نیز خوانده می‌شود، از مکان‌های تاریخی دوران قاجار است که در خیابان طالقانی تهران، خیابان ایرانشهر، نبش خیابان برفروشان قرار دارد. این پارک ۵۹۱۴۰ مترمربع مساحت دارد که شامل خانه هنرمندان ایران و تماشاخانه ایرانشهر نیز است. این پارک که زمانی باغ دوره ناصری تهران بوده، هم‌اکنون به پارک هنرمندان تبدیل شده است.

خانه هنرمندان که به خاطر تجمع و تبادل نظر آثار بین هنرمندان ساخته شده، فضایی فرهنگی و هنری را به وجود آورده است. این ساختمان که یکی از ساختمان‌های نظامی به جا مانده از جنگ جهانی دوم است، در جبهه جنوبی پارک قرار گرفته و پس از مرمت و تغییر کاربری تبدیل به خانه هنرمندان شد و در آن کتابخانه و نگارخانه وجود دارد.

از امکانات دیگر این بوستان می‌توان به رستورانی با انواع غذاهای گیاهی، کتاب‌فروشی، مجسمه‌هایی از شیوه‌های گوناگون هنرهای تجسمی (نمادی از طبیعت و عرفان) و آب‌نما اشاره کرد.

پارک ساعی در خیابان ولی‌عصر تهران قرار گرفته و دارای پوشش گیاهی بسیار متنوع است. محل این پارک توسط مهندس کریم ساعی در سال ۱۳۲۴ درخت‌کاری شد، در دهه ۴۰ ایده طراحی اصلی پارک صورت گرفت و در سال ۱۳۴۲ با طراحی حسین محجوبی احداث شد.

یکی از پارک های بسیار زیبا و بزرگ شهر تهران واقع در منطقۀ ۱۸ محله شهرک ولیعصر است که با وسعت ۴۸۵۰۰ متر مربع در سال ۱۳۷۶ تأسیس شد. پارک قائم در ولیعصر یافت آباد، بزرگراه آیت الله سعیدی، میدان معلم، خیابان حیدر شمالی، خیابان شهدای دانش آموز قرار گرفته است.این بوستان از پوشش گیاهی متنوعی تشکیل شده از آن جمله می توان به صنوبر، افرا، بلوط، چنار، زبان گنجشک، اقاقیا، لیلکی، انجیر، زیتون، سرو، نارون، بید، پیده و…اشاره کرد. پارک قائم از امکاناتی نظیر: کتاب خانه، آب نما، آمفی تئاتر روباز، سالن سر پوشیده ورزشی،دریاچه، آلاچیق، سرویس بهداشتی، زمین بازی کودکان، پاسگاه نیروی انتظامی،کلینیک گل وگیاه و…. برخوردار می باشد.

آب و آتش یکی از جذاب ترین پارک های پایتخت است، که در سال ۱۳۸۸ توسط محمد باقر قالیباف شهردار وقت تهران با مساحت بالغ بر ۲۴۰۰۰ متر مربع در اراضی عباس آباد ساخته شد.این پارک در خیابان آفریقا نرسیده به چهار راه جهان کودک و در انتهای کوچۀ ژوبین قرار گرفته است.از امکانات این پارک تهران می توان به پیست اسکیت، مسیر دوچرخه سواری، کافه و رستوران، آلاچیق، نور پردازی های زیبا، کالسکه رانی، فانوس دریایی، سالن آمفی تئاتر و آبنما اشاره کرد.

1